E1 Proposition 18 démonstration
Démonstration
Tout ce qui est est en la substance-dieu et doit se concevoir par la substance-dieu (E1p15), et ainsi (E1p16c1) la substance-dieu est cause des choses qui sont en elle, ce qui est le premier point. Ensuite, il ne peut y avoir en dehors de la substance-dieu aucune substance (E1p14), c’est-à-dire (E1d3) aucune chose qui soit en soi à l’extérieur de la substance-dieu, ce qui était le second point. La substance-dieu est donc la cause immanente et non pas transitive de toutes choses. C.Q.F.D.
Texte latin
Omnia quæ sunt, in Deo sunt et per Deum concipi debent (per propositionem 15) adeoque (per corollarium I propositionis 16 hujus) Deus rerum quæ in ipso sunt, est causa, quod est primum. Deinde extra Deum nulla potest dari substantia (per propositionem 14) hoc est (per definitionem 3) res quæ extra Deum in se sit, quod erat secundum. Deus ergo est omnium rerum causa immanens, non vero transiens. Q.E.D.
Ascendances
...
Descendances
...
Références
...