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E5 Proposition 40 Corollaire

Corollaire

Il s’ensuit que la part de la mens qui demeure, quelle que soit sa grandeur, est plus parfaite que le reste. Car la part éternelle de la mens (E5p23 et E5p29) est la compréhension, par lequel seul nous sommes dits agir (E3p3); et celle dont nous avons montré qu’elle périt, c’est l’imagination (E5p21), par laquelle seule nous sommes dits pâtir (E3p3 et E3dga); et ainsi (E5p40), quelle que soit sa grandeur, la première est plus parfaite que la seconde. C.Q.F.D.


Texte latin

Hinc sequitur partem mentis quæ remanet quantacunque ea sit, perfectiorem esse reliqua. Nam pars mentis æterna (per propositiones 23 et 29 hujus) est intellectus per quem solum nos agere dicimur (per propositionem 3 partis III); illa autem quam perire ostendimus, est ipsa imaginatio (per propositionem 21 hujus) per quam solam dicimur pati (per propositionem 3 partis III et generalem affectuum definitionem) atque adeo (per propositionem præcedentem) illa quantacunque ea sit, hac est perfectior. Q.E.D.


Ascendances

Descendances

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Références

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